Δευτέρα, Ιουνίου 30, 2008

Η ΣΙΓΗ

Μια Φλόγα είναι η ψυχή του ανθρώπου— ένα πύρινο πουλί, πηδάει από κλαρί σε κλαρί, από κεφάλι
σε κεφάλι, και φωνάζει: "Δεν μπορώ να σταθώ, δεν μπορώ να καώ, κανένας δεν μπορεί να με
σβήσει!"

Δέντρο φωτιά γίνεται ολομεμιάς το Σύμπαντο. Ανάμεσα από τους καπνούς κι από τις φλόγες,
αναπαμένος στην κορυφή της πυρκαγιάς, κρατώ αμόλευτο, δροσερό, γαλήνιο, τον καρπό της
φωτιάς, το Φως.
Από την αψηλή τούτη κορυφή κοιτάζω την κόκκινη γραμμή που ανηφορίζει— τρεμάμενο αίματερό
φωσφόρισμα, που σούρνεται σαν έντομο ερωτεμένο μέσα από τους αποβροχάρικους γύρους του
μυαλού μου.
Εγώ, ράτσα, άνθρωποι, γης, θεωρία και πράξη, Θεός, φαντάσματα από χώμα και μυαλό, καλά για
τις απλοϊκές καρδιές που φοβούνται, καλά για τις ανεμογγάστρωτες ψυχές που θαρρούν πως
γεννούνε.
Από που ερχόμαστε; Που πηγαίνουμε; Τι νόημα έχει τούτη η ζωή; φωνάζουν οι καρδιές, ρωτούν
οι κεφαλές, χτυπώντας το χάος.
Και μια φωτιά μέσα μου κίνησε ν΄ απαντήσει. Θα ΄ρθει μια μέρα, σίγουρα, η φωτιά να καθαρίσει
τη γης. Θα ΄ρθει μια μέρα, σίγουρα, η φωτιά να εξαφανίσει τη γης. Αυτή είναι η Δευτέρα Παρουσία.
Μια γλώσσα πύρινη είναι η ψυχή κι αγλείφει και μάχεται να πυρπολήσει τον κατασκότεινο όγκο
του κόσμου. Μια μέρα όλο το Σύμπαντο θα γίνει πυρκαγιά.
Η φωτιά είναι η πρώτη κι η στερνή προσωπίδα του Θεού μου. Ανάμεσα σε δυο μεγάλες πυρές
χορεύουμε και κλαίμε.
Λαμποκοπούν, αντηλαρίζουν οι στοχασμοι και τα κορμιά μας. Γαλήνιος στέκουμαι ανάμεσα στις
δυο πυρές κι είναι τα φρένα μου ακίνητα μέσα στον ίλιγγο και λέω:
Πολύ μικρός είναι ο καιρός, πολύ στενός είναι ο τόπος ανάμεσα στις δυο πυρές, πολύ οκνός είναι
ο ρυθμός ετούτος της ζωής— δεν έχω καιρό, δεν έχω τόπο να χορέψω! Βιάζουμαι!
Κι ολομεμιάς ο ρυθμός της γης γίνεται ίλιγγος, ο χρόνος εξαφανίζεται, η στιγμή στροβιλίζεται,
γίνεται αίωνιότητα, το κάθε σημείο -θες έντομο, θες άστρο, θες Ιδέα— γίνεται χορός.
Ήταν φυλακή, κι η φυλακή συντρίβεται κι οι φοβερές δυνάμες μέσα λευτερώνουνται και το σημείο
δεν υπάρχει πια!
Ο ανώτατος αυτός βαθμός της άσκησης λέγεται: Σιγή. Όχι γιατί το περιεχόμενο είναι η ακρότατη
άφραστη απελπισία για η ακρότατη άφραστη χαρά κι ελπίδα. Μήτε γιατί είναι η ακρότατη γνώση,
που δεν καταδέχεται να μιλήσει, για η ακρότατη άγνοια, που δεν μπορεί.
Σιγή θα πει: Καθένας, αφού τελέψει τη θητεία του σε όλους τους άθλους, φτάνει πια στην
ανώτατη κορφή της προσπάθειας— πέρα από κάθε άθλο, δεν αγωνίζεται, δε φωνάζει— ωριμάζει
αλάκερος σιωπηλά, ακατάλυτα, αιώνια με το Σύμπαντο.
Αρμοδέθηκε πια, σοφίλιασε με την άβυσσο, όπως ο σπόρος του αντρός με το σπλάχνο της γυναίκας.
Είναι πια η άβυσσο η γυναίκα του και τη δουλεύει, ανοίγει, τρώει τα σωθικά της, μετουσιώνει το
αίμα της, γελάει, κλαίει, ανεβαίνει, κατεβαίνει μαζί της, δεν την αφήνει!

Πώς μπορείς να φτάσεις στο σπλάχνο της άβυσσος και να την καρπίσεις; Αυτό δεν μπορεί να
ειπωθεί, δεν μπορεί να στριμωχτεί σε λόγια, να υποταχτεί σε νόμους— καθένας έχει και τη λύτρωση
τη δική του, απόλυτα ελεύτερος.
Διδασκαλία δεν υπάρχει, δεν υπάρχει Λυτρωτής που ν΄ ανοίξει δρόμο. Δρόμος ν΄ ανοιχτεί δεν
υπάρχει.
Καθένας, ανεβαίνοντας απάνω από τη δική του κεφαλή, ξεφεύγει από το μικρό, όλο απορίες
μυαλό του.
Μέσα στη βαθιά Σιγή, όρθιος, άφοβος, πονώντας και παίζοντας, ανεβαίνοντας ακατάπαυτα από
κορυφή σε κορυφή, ξέροντας πως το ύψος δεν έχει τελειωμό, τραγουδά, κρεμάμενος στην
άβυσσο, το μαγικό τούτο περήφανο ξόρκι:

ΠΙΣΤΕΥΩ Σ΄ ΕΝΑ ΘΕΟ, ΑΚΡΙΤΑ, ΔΙΓΕΝΗ, ΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΟ, ΠΑΣΧΟΝΤΑ, ΜΕΓΑΛΟΔΥΝΑΜΟ, ΟΧΙ
ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟ, ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΣΤ΄ ΑΚΡΟΤΑΤΑ ΣΥΝΟΡΑ, ΣΤΡΑΤΗΓΟ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ
ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΣ, ΤΙΣ ΟΡΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΟΡΑΤΕΣ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤ΄ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΑ, ΕΦΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΠΟΥ ΠΗΡΕ Ο ΘΕΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΙ
ΞΕΚΡΙΝΩ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΥΤΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΚΑΤΑΛΥΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΑΓΡΥΠΝΟ ΒΑΡΥΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΩΑΜΑΖΕΙ ΚΑΙ ΚΑΡΠΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΛΗ— ΤΗ
ΖΩΟΔΟΧΑ ΠΗΓΗ ΦΥΤΩΝ, ΖΩΩΝ ΚΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΤΟ ΧΩΜΑΤΕΝΙΟ ΑΛΩΝΙ, ΟΠΟΥ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ
ΠΑΛΕΥΕΙ Ο ΑΚΡΙΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ.
"ΒΟΗΘΕΙΑ!" ΚΡΑΖΕΙΣ, ΚΥΡΙΕ. "ΒΟΗΘΕΙΑ!" ΚΡΑΖΕΙΣ, ΚΥΡΙΕ, ΚΙ ΑΚΟΥΩ.
ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΚΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΚΙ ΟΙ ΡΑΤΣΕΣ ΟΛΕΣ, ΚΙ ΟΛΗ Η ΓΗΣ, ΑΚΟΥΜΕ ΜΕ
ΤΡΟΜΟ, ΜΕ ΧΑΡΑ, ΤΗΝ ΚΡΑΥΓΗ ΣΟΥ.
ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΣΟΙ ΑΚΟΥΝ ΚΑΙ ΧΥΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΣΕ ΛΥΤΡΩΣΟΥΝ, ΚΥΡΙΕ, ΚΑΙ ΛΕΝ: "ΕΓΩ ΚΑΙ ΣΥ
ΜΟΝΑΧΑ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ."
ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΣΟΙ ΣΕ ΛΥΤΡΩΣΑΝ, ΣΜΙΓΟΥΝ ΜΑΖΙ ΣΟΥ, ΚΥΡΙΕ, ΚΑΙ ΛΕΝ: "ΕΓΩ ΚΑΙ ΣΥ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΕΝΑ."
ΚΑΙ ΤΡΙΣΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΣΟΙ ΚΡΑΤΟΥΝ, ΚΑΙ ΔΕ ΛΥΓΟΥΝ, ΑΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΤΟ ΜΕΓΑ,
ΕΞΑΙΣΙΟ, ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ:
ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΤΟΥΤΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!



Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

Κυριακή, Ιουνίου 29, 2008

διασταυρώνεις & σταυρώνεις


Προσκυνώ τη χάρη σου λαέ μου. Όμως όπως κι εσύ καλά γνωρίζεις πότε είσαι λαός μετά Βαΐων και κλάδων πότε είσαι η μάζα που κάνει την ιστορία, πότε η μπάζα , πότε πληθυσμός και πότε πότε όχλος που δεν διασταυρώνεις πια αλλά σταυρώνεις. Προσκυνώ τον όχλο σου λαέ μου.

μαν.ρασ.

Παρασκευή, Ιουνίου 27, 2008

ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΜΕ....


....ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΜΑΣΤΕ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΟΣΥΝΗ
ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ

ΝΟΣΤΑΛΓΩ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΚΕΙΝΑ....

Ποντιακή βραδιά σήμερα 27/06/08 Ένωση Ποντίων Περιστερίου στο Άλσος Περιστερίου


Παρασκευή (27 Ιουνίου), η Ένωση Ποντίων Περιστερίου, σε συνεργασία με το δήμο Περιστερίου, έχει ετοιμάσει μία ποντιακή βραδιά στο Αλσος Περιστερίου, ώρα 20.00 με μουσικές, χορούς, τραγούδια και παραδοσιακά εδέσματα του Πόντου.

Τετάρτη, Ιουνίου 25, 2008

νιώσε με, σώσε με


Πολλές φορές βαθιά αναρωτήθηκα
τριγύρω οι άνθρωποι αν μ’ αγαπούνε
για ό,τι φαίνομαι ή αν αληθινά
για ό,τι είμαι εγώ, κοντά μου ζούνε.

Κι όμως να που δεν ξέρω
ποιος εγώ, κι υποφέρω
νιώσε με, σώσε με
κι ό,τι θες σ’ το προσφέρω.

Είναι στιγμές σιωπής που αναλογίστηκα
τους όρκους που ’δωσα, γλυκιά μου, εσένα
και με τα λόγια μου για μένα πείστηκα
τώρα δεν έχω πια φόβο κανένα.

Κι όμως να που δεν ξέρω...

Πολλοί ορκίστηκαν πως μ’ αγαπήσανε
γιατί κατάλαβαν ποιος είμαι τάχα
και σαν τους πίστεψα μ’ εγκαταλείψανε,
ανάγκη μ’ είχανε, αυτό μονάχα.


όποιος μελέτησε....



Είναι ευτυχής όποιος μελέτησε την ιστορία,
γιατί αυτός ούτε τους πολίτες παρακινεί στην καταστροφή,
ούτε ο ίδιος γίνεται άδικος.

Ευριπίδης

Τρίτη, Ιουνίου 24, 2008

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ...ΟΜΩΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ....ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΟΚ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ....


ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ

ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 1900 ΕΙΔΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ....ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΙ ΜΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. (ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ) ΖΗΤΑΝ ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ...

ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΥΠΕΞ: ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ!!!!
Άρθρο του Λουκά Βελιδάκη


"Δήθεν Γενοκτονία των Ποντίων"; λέει το τουρκικό ΥΠΕΞ


«Οι εορτασμοί για την "Ημέρα της δήθεν Γενοκτονίας των Ποντίων" δεν συνάδουν με το πνεύμα του διαλόγου και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών» τονίζει σε ανακοίνωση του το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, αναφερόμενο σε εκδηλώσεις μνήμης που έγιναν στην Ελλάδα.


«Καταδικάζουμε τις εν λόγω δραστηριότητες, που έχουν στόχο τη χώρα μας και τον ιδρυτή της Δημοκρατίας μας, Ατατούρκ» προστίθεται στην η ανακοίνωση, η οποία καλεί «όσους προβάλλουν τους ισχυρισμούς αυτούς, να αντιμετωπίσουν τις ιστορικές αλήθειες».


Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο γεγονός ότι στους εορτασμούς συμμετείχαν «μέλη του Κοινοβουλίου, αρμόδιοι των πολιτικών κομμάτων, τοπικοί διοικητικοί παράγοντες, αλλά και εκπρόσωποι της ελληνικής κυβέρνησης».


«Για μια ακόμη φορά, θα θέλαμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας, για τις συμπεριφορές αυτές που τραυματίζουν τη φιλία και την αμοιβαία εμπιστοσύνη που τείνει να δημιουργηθεί μεταξύ του τουρκικού και του ελληνικού λαού και διαβρώνουν τη διμερή συνεργασία» καταλήγει το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών.


Σημειώνεται ότι η κίνηση του τουρκικού υπουργείο Εξωτερικών γίνεται την ώρα που στην Άγκυρα βρίσκεται για επίσημη επίσκεψη ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ, Δημήτρης Γράψας, ο οποίος συναντήθηκε με τον τούρκο ομόλογο του, Γιασάρ Μπουγιούκανιτ.



ΣΚΑΤΑ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΑΣ ΡΕ




Δευτέρα, Ιουνίου 23, 2008

Η ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ......

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΙΟΛΙ στην ενορχηστρωμένη επίθεση ακρίβειας την οποία δέχεται ο Ελληνας καταναλωτής αναδεικνύεται η κυβέρνηση και όλα τα κόμματα του κοινοβουλίου για την παθητική τους σταση, διά των επιχειρήσεων που ελέγχει. Ο στόχος της αύξησης των εσόδων για κάλυψη των ελλειμμάτων είναι απόλυτη προτεραιότητα για το οικονομικό επιτελείο, που στην προσπάθειά του να τα… πάρει από όλους αδιαφορεί για τις συνέπειες που έχει η πολιτική αυτή στα ήδη ζορισμένα νοικοκυριά.


Η μείωση της αγοραστικής δύναμης βάζει «βόμβα» στην κατανάλωση, κάτι που ήδη αποτυπώνεται στα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για την πορεία των λιανικών πωλήσεων. Η κατάσταση αναμένεται ακόμη πιο δύσκολη μέσα στο επόμενο δίμηνο, καθώς τα νοικοκυριά θα επιβαρυνθούν με επιπλέον φόρους και δαπάνες για μετακινήσεις, εφόσον ανήκουν στο 50% του πληθυσμού που θα καταφέρει φέτος να κάνει διακοπές.



Αυτές τις μέρες οι φορολογούμενοι πληρώνουν την πρώτη δόση του κτηματόσημου. Θα ακολουθήσει η λυπητερή για το ενιαίο τέλος ακίνητης περιουσίας, ενώ στο ταχυδρομείο βρίσκονται χιλιάδες εκκαθαριστικά σημειώματα, τα περισσότερα χρεωστικά. Φέτος, οι μισθωτοί θα πληρώσουν επιπλέον φόρους 730 εκατ. ευρώ για εισοδήματα, ενώ σε έμμεσους φόρους (ΦΠΑ) θα καταβάλουν επιπλέον 2,165 δισ. ευρώ.


Τις τσέπες θα αδειάσουν και τα αυξημένα ναύλα για όσους επιλέξουν μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους σε κάποιο τουριστικό θέρετρο. Αλλά κι όσοι μετακινηθούν με δικό τους αυτοκίνητο θα ακριβοπληρώσουν τη βενζίνη που κινείται στο 1,5 ευρώ, αλλά και τα διόδια που διπλασιάστηκαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κόστος των διοδίων για τη διαδρομή (μετ’ επιστροφής) από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα αυξήθηκε από 18 στα 28,5 ευρώ (αύξηση 60%). Μόνος ευχαριστημένος για το ράλι των καυσίμων είναι ο Γιώργος Αλογοσκούφης, ο οποίος είχε θέσει τους φορολογικούς στόχους με τη διεθνή τιμή πετρελαίου –μετά την αναθεώρηση- να κινείται μεταξύ 90,3 και 100 δολαρίων το βαρέλι, που μέρες τώρα βρίσκεται πάνω από τα 130 δολάρια.


Την ίδια ώρα ένα μεγάλο μέρος του οικογενειακού εισοδήματος κατευθύνεται στην εξόφληση λογαριασμών που αποτελούν ανελαστικές δαπάνες όπως το νερό και η ΔΕΗ. Σύμφωνα με ανάλυση του ΚΕΠΚΑ, από το 2004 έως το 2008 η ΕΥΑΘ επέβαλε αυξήσεις 30% στις μικρές καταναλώσεις νερού (μέχρι 10 m3) και 23% στις μεγαλύτερες, ενώ αύξησε το τέλος αποχέτευσης από το 55% στο 64% της κατανάλωσης νερού. Επιπλέον, αύξησε το πάγιο από 2,25 σε 2,60 ευρώ, το κόστος συντήρησης υδρομέτρου από 2,40 σε 3,12 ευρώ και το ΦΠΑ για το νερό από 8% στο 9%. Και επειδή θεωρεί ως είδος πολυτελείας την παροχή… αποχέτευσης την επιβαρύνει με ΦΠΑ 19%. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα νοικοκυριό που πλήρωνε στην ΕΥΑΘ 11 ευρώ το τετράμηνο, τώρα πληρώνει 15 ευρώ (αύξηση 36%).


Το τσουνάμι των ανατιμήσεων φουσκώνουν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ που εκτός από τη σημαντική αύξηση παγίων και κόστους κατανάλωσης περιλαμβάνουν αυξήσεις σε δημοτικά τέλη και φόρους, αλλά και την ΕΡΤ. Το μόνο που μειώθηκε –και αυτό είναι το παράδοξο– είναι το ειδικό τέλος ανανεώσιμων πηγών (ίσως διότι η επιχείρηση επιμένει στον… λιθάνθρακα).



Την ανιούσα πήραν και τα τιμολόγια του φυσικού αερίου όπου εκτός από την αύξηση του κόστους κατανάλωσης (λόγω της σύνδεσης της τιμής του αερίου με το πετρέλαιο) αυξήθηκε το πάγιο κατά 56% από το 2005 έως σήμερα.


«Δεν πάει άλλο. Τα ελληνικά νοικοκυριά δεν τα βγάζουν πέρα», τονίζει η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ, υπογραμμίζοντας ότι πλέον η οικονομική κρίση πλήττει και τα μεσαία εισοδήματα. Σύμφωνα με την Λία Κεκελέκη: «Δεν μπορεί το Δημόσιο να κερδοσκοπεί σε βάρος του καταναλωτή. Ολες οι αυξήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ αποτελούν άλλοθι για αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε όλα είδη, καθώς η ελληνική αγορά είναι ανώριμη και ο υγιής ανταγωνισμός αποτελεί γι’ αυτήν… άγνωστη λέξη». Η ίδια θεωρεί αναγκαίο «το «πάγωμα» –αν όχι τη μείωση– των τιμολογίων στις υπηρεσίες όχι μόνο παροχής ρεύματος, νερού και φυσικού αερίου, αλλά και των μεταφορών. Επιπλέον, θεωρεί επιβεβλημένη την ανάκληση των αυξήσεων 7,2% που αποφασίστηκαν στα τιμολόγια της ΔΕΗ από 1ης Ιουλίου.


Οι δαπάνες για λογαριασμούς ΔΕΚΟ συμπιέζουν σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών προκαλώντας ασφυξία στην αγορά. «Η συρρίκνωση των εισοδημάτων βουλιάζει την κατανάλωση, με αποτέλεσμα να ανατροφοδοτείται η κρίση. Η μείωση του τζίρου των καταστημάτων φέρνει κλείσιμο καταστημάτων ή μείωση προσωπικού και άρα αύξηση της ανεργίας», τονίζει η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ, υπογραμμίζοντας ότι είναι πολλαπλάσιες του πληθωρισμού οι αυξήσεις που εγκρίνονται από το υπουργείο Ανάπτυξης στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, ενώ οι ανατιμήσεις σε τρόφιμα, είδη καθημερινής ανάγκης και φάρμακα –τα οποία δεν μπορεί να τα αποφύγει ο καταναλωτής– δημιουργούν «ένα τρομακτικό κοκτέιλ που οδηγεί σε κοινωνική έκρηξη».



«Διανύουμε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους για το ελληνικό εμπόριο», παραδέχονται και οι εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, καθώς «δεν υπάρχουν εισοδήματα για διασκέδαση και κατανάλωση. Η φτώχεια έχει μπει στη ζωή μας και οι έμποροι βιώνουμε καθημερινά την οικονομική δυσχέρεια». Ηδη, τον περασμένο Μάρτιο οι πωλήσεις των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης μειώθηκαν κατά 12%, ενώ μειωμένες κατά 6,7% ήταν οι πωλήσεις των καταστημάτων επίπλων. Την ασφυξία στην οποία έχει περιέλθει η αγορά επιβεβαίωσαν και τα στοιχεία του Μαΐου για τις ακάλυπτες επιταγές και τις απλήρωτες συναλλαγματικές. Τα φέσια πενταμήνου άγγιξαν τα 500 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας νέο αρνητικό ρεκόρ των τελευταίων 16 μηνών.



Οι μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ συμπιέζουν την αγοραστική δύναμη....



ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΤΟΥ ΒΑΣΑΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΜΑΤΑ
ΠΑΡΑΓΕΙ ΜΙΑ ΑΚΡΩΣ ΥΠΝΩΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΩΔΙΑ....

Κυριακή, Ιουνίου 22, 2008

η μάνα η Τούρκα η μάνα η Γκρέκα

Δυο μάνες κλαίγανε
τα ίδια λέγανε τα μοιρολόγια
για γιους που θρέψανε
γιατί πιστέψανε σε κούφια λόγια

Οι δυο λεβέντες για δυο κουβέντες
είναι στο χώμα είναι στο χώμα
η μάνα η Τούρκα η μάνα η Γκρέκα
τους κλαιν ακόμα τους κλαιν ακόμα

Στα ξένα σμίξανε
το ίδιο τραβήξανε λάζο μαχαίρι
άπιστε βρίσανε
κι ύστερα στήσανε ψηλά το χέρι


Παρασκευή, Ιουνίου 20, 2008

ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Ο τόμος για τον λαϊκό πολιτισμό και την παράδοση του Πόντου και των κατοίκων του, αποτελεί έργο 28 ειδικών ερευνητών, επιστημόνων και Πανεπιστημιακών Καθηγητών υπό τον συντονισμό του Επίκουρου Καθηγητή Λαογραφίας, στο Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού των Παρευξεινίων Χωρών, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Μανόλη Γ. Σέργη. Χρειάστηκαν 4 χρόνια κοπιώδους προσπάθειας για το συντονισμό, τη συγγραφή και τη συγκρότηση των 462 σελίδων του τόμου.

Το έργο, αντίστοιχο του οποίου δεν υπάρχει μέχρι σήμερα στην ελληνική βιβλιογραφία, εντάσσεται στην σειρά «Ελληνικοί Τόποι και Πολιτισμοί» των εκδόσεων «Αλήθεια» και σχεδιάστηκε με διπλό σκοπό:

• Να αποτελέσει βήμα γνώσης του κάθε Έλληνα πολίτη αλλά και προώθησης των λαογραφικών σπουδών γύρω από τον πλούσιο λαϊκό πολιτισμό του Πόντου και

• Να αποτελέσει έγκυρο πανεπιστημιακό βοήθημα για την ειδικότερη, γνώση, διδασκαλία και σπουδή της ποντιακής λαογραφίας.

Στο λαογραφικό έργο αυτό, πρωτόγνωρο για τα μέχρι τώρα δεδομένα, αφού ανάλογες προσπάθειες στο παρελθόν περιορίσθηκαν σε μονοσήμαντες και συνήθως ιστορικές μόνο καταγραφές και μαρτυρίες για τον Πόντο και τον Ποντιακό Ελληνισμό, εξετάζεται διεξοδικά η λαϊκή παράδοση του Μικρασιατικού Πόντου και των Ποντίων που ήρθαν στην Ελλάδα με την Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 και την ανταλλαγή πληθυσμών, στα πλαίσια της συνθήκης της Λωζάννης, το 1923-1924.

Εξετάζεται, επίσης, η παράδοση των Ποντίων που εντάχθηκαν στα όρια της τέως Σοβιετικής Ένωσης, και παλιννόστησαν στην Ελλάδα κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Οι σχετικές μελέτες περιλαμβάνουν, μάλιστα, όλες τις εκφάνσεις ενός παραδοσιακού πολιτισμικού συστήματος. Δηλαδή, τόσο τον υλικό και τον κοινωνικό, όσο και τον πνευματικό βίο, στην μεγάλη ποικιλία των επιμέρους εκδηλώσεων τους.

Προκύπτει, λοιπόν, αβίαστα ότι αυτό το επιστημονικό έργο θα θυμίσει στους παλιότερους αλλά και θα διδάξει στους νεότερους, την λαϊκή παράδοση του Ποντιακού Ελληνισμού, ενός από τα δυναμικότερα και πλέον μαρτυρικά τμήματα του Γένους μας. Για τον λόγο αυτό, ο τόμος για την λαογραφία του Πόντου των εκδόσεων «Αλήθεια» αποτελεί πραγματικό εργαλείο εθνικής και πολιτισμικής αυτογνωσίας, σε μια εποχή κρίσιμων ανακατατάξεων και οριακών ιστορικών και πολιτισμικών μετασχηματισμών στην ευρύτερη περιοχή μας.


Στο εισαγωγικό σημείωμα του Επίκουρου Καθηγητή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κ. Μανόλη Γ. Σέργη, οριοθετείται η σημασία, ο στόχος και το επίπεδο της έκδοσης.

Στο τόμο «Πόντος» δημοσιεύονται μελέτες των:

1. Ακριτόπουλος Αλέξανδρος, Επίκουρος Καθηγητής Λογοτεχνίας στη Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Φλώρινας
«Το ποντιακό λαϊκό παραμύθι»
2. Αλεξάκης Ελευθέριος
«Συγγένεια και οργάνωση του χώρου στους Έλληνες του Πόντου»
3. Αλεξανδρίδης Κώστας
«Το πανάρχαιο δρώμενο των μωμόγερων. Από τη Λιβέρα του Πόντου στον Τετράλοφο Κοζάνης»
4. Βαρβούνης Μ. Γ., Αναπληρωτής Καθηγητής Λαογραφίας Δ.Π.Θ.
«Ποντιακή Αγιολατρεία»
5. Βεργέτη Μαρία, Δ.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
«Έλληνες Ποντιακής καταγωγής από την πρώην Σοβιετική Ένωση: Παλιννόστηση και Κοινωνικός Αποκλεισμός»
«Η συλλογική ταυτότητα του ποντιακού ελληνισμού στον ελλαδικό χώρο»
6. Βοζίκας Γιώργος
«“Πρόσφυξ Παναγία” Συνυφάνσεις στην ανασύσταση του προσκυνήματος της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο»
7. Γαλανίδου-Μπαλφούσια Έλσα
«Η λαϊκή μετεωρολογία στο Πόντο και τα φυσικά φαινόμενα»
8. Ευσταθιάδης Στάθης, Δρ Νομικής-Λαογράφος
«Η γυναίκα στην ποντιακή ποίηση»
9. Ευσταθιάδου Μυροφόρα
«Το πανηγύρι στην Κατιρκάγια: Ο κοινωνικός και πολιτισμικός του ρόλος»
10. Ζωγράφου Μάγδα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Αθηνών
«Ανάμεσα στην ενσωμάτωση και τη διαφοροποίηση: Διαδικασίες συγκρότησης και διαπραγμάτευσης της ποντιακής ταυτότητας και η δύναμη του χορού»
11. Καραγιαννίδου Άντα
«Η παραβατική συμπεριφορά στους ενήλικες και στους εφήβους ποντίους νεοπρόσφυγες από την πρώην Σοβιετική Ένωση»
12. Κασκαμανίδης Ιωάννης, Δάσκαλος-Υποψήφιος Διδάκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας
«Διαπραγμάτευση με το παρελθόν για το καθορισμό του παρόντος και το σχεδιασμό του μέλλοντος: η ταυτότητα των Ελλαδιτών Ποντίων κατά τον 20ο αιώνα»
13. Κεκρίδης Ευστάθιος, πρ. Αναπληρωτής Καθηγητής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης
«Ο Πόντος κατά την εποχή της Οθωμανικής κυριαρχίας»
14. Κονταξής Κώστας
«Το δημοτικό τραγούδι “Του γεφυριού της Άρτας” σε ποντιακή παραλλαγή και παραλλαγή του ελλαδικού χώρου. Ομοιότητες και διαφορές»
15. Κούζας Γιώργος
«Αναφορά στην θρησκευτικότητα των Ποντίων στο Βατούμ της Γεωργίας κατά τη σοβιετική περίοδο»
16. Λαυρεντιάδου Μάρη, Δρ., Εργαστήριο Μελέτης της Μετανάστευσης και Διασποράς, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Πανεπιστημίου Αθηνών
«Μοντέλα κατοίκησης και στρατηγικές ένταξης των Ελλήνων Ποντίων από την πρώην ΕΣΣΔ στον ελλαδικό χώρο»
17. Μαλκίδης Θεοφάνης, Λέκτορας Δ.Π.Θ.
«Ο επίλογος της κοινωνικής ζωής των Ελλήνων του Πόντου. Η γενοκτονία τους και η ελληνόφωνοι-κρυπτοχριστιανοί στον Πόντο σήμερα»
18. Μεντεσίδου Ελένη
«Τα Παρχάρια στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης»
19. Μουζάκης Στέλιος, Λαογράφος
«Άσκηση κοινοτικής εξουσίας, αλληλεγγύη ή ενδοκοινοτικές διαφορές στη Τραπεζούντα στο 1821»
20. Παπαδόπουλος Σάββας
«Η σχολική στο Μαυρόβατο Δράμας. (1915-2006)»
21. Παπακυπαρίσσης Αναγνώστης
«Ανταλλάξιμοι Λαζοί στην Ελλάδα (1925-1926). Ιστορική πλαισίωση και λαογραφικά στοιχεία από ανέκδοτες επιστολές του Αρχείου Dawkins»
22. Περπατίρη Νικολέτα, Υποψήφια Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών
«Ο μύθος της Άλκηστις στο ποντιακό δημοτικό τραγούδι: παρουσίαση της νεώτερης έρευνας»
23. Ράπτης Δημήτρης, Λέκτορας στο Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
«Ν. Κερασούντα Πρέβεζας. Κληρονομιές και βιώματα σε μία σύγχρονη ποντιακή κοινότητα»
24. Σέργης Μ. Γ., Επίκουρος Καθηγήτης Δ.Π.Θ.
«Θρυλόριο. “Έναν χωρίον ποντιακόν κ’ ημπορεί να έχει έναν ξένον όνομαν”. Ιδεολογήματα, παρετυμολογία και ιστορική ερμηνεία του τοπωνύμιου ενός ποντιακού χωριού της Κομοτηνής»
25. Ταξίδης Στάθης
«Όψεις της καθημερινής ζωής στην Τσιμέρα κατά το τέλος του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ου αιώνα»
26. Χαρατζίδης Ελευθέριος, Λέκτορας Δ.Π.Θ.
«Λαϊκές παραδόσεις στο γεωργικό πολιτισμό των Ελλήνων της Αρμενίας κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα»
27. Χατζόπουλος Γ. Κ., Φιλόλογος
«Το αμίλητο νερό… και ιδιαιτέρως στην ποντιακή»
28. Χρυσού-Καρατζά Κυριακή, Φιλόλογος-Λαογράφος
«Τροφές και εθνοτυπική ταυτότητα των Ποντίων στα Σούρμενα»

Ουσιαστικά, ο τόμος αυτός συντελεί στην διατήρηση της μνήμης. Και αποτελεί απάντηση στις τάσεις και τις φωνές εκείνες που επιζητούν –ή ακόμη και προσπαθούν να επιβάλλουν- την συστηματική διαστρέβλωση της ιστορίας.


πηγή : e-liberta.gr

Η τένχη του διαλογισμού

Ο διαλογισμός έχει δυστυχώς καταντήσει μονοπώλιο της Ανατολής και γι' αυτό εντελώς άχρηστος. Δεν ξέρω για ποιο λόγο ο Ασιατικός κόσμος έχει μια ιδιόμορφη κυριαρχία πάνω στη Δύση γύρω από τα πνευματικά θέματα, λες και εκεί τα 'χουν έτοιμα στο τσεπάκι τους και σου τα δίνουν. (…) Διαλογισμός είναι η κατανόηση της ζωής και της εκπληκτικής σημασίας του θανάτου· δεν είναι η ανακάλυψη κάποιας μυστικιστικής εμπειρίας· δεν είναι -όπως κάνουν στην Ανατολή- η επανάληψη κάποιων μάντρας, κάποιων λέξεων, πράγμα που το κάνουν και οι Καθολικοί και άλλοι· δεν είναι συνεχής επανάληψη λέξεων, όσο καθαγιασμένες ή αρχαίες κι αν είναι. Αυτή η επανάληψη δεν κάνει το νου μόνο ήσυχο, αλλά και κουτό, ανόητο, κοιμισμένο. Μπορείτε θαυμάσια να κάνετε την ίδια δουλειά και μ' ένα ηρεμιστικό που είναι κι ευκολότερο. Αυτά, λοιπόν, δεν είναι διαλογισμός: η επανάληψη λέξεων, η αυτοΰπνωση, η εφαρμογή ενός συστήματος, μιας μεθόδου.

Τζίντου Κρισνμαούρτι, 'Αμστερνταμ, 19 Μαίου 1968

“Η αλήθεια είναι μια χώρα δίχως μoνoπάτι”....Τζίντου Κρισναμούρτι


ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ ΠΡΙΝ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ TO 1986

"Δεν υπάρχει διάδοχος ή εκπρόσωπός μου που θα συνεχίσει τη διδασκαλία τώρα ή οποτεδήποτε στο μέλλον, στο όνομά μου Δε χρειάζονται ερμηνευτές Κάθε άνθρωπος θα πρέπει να παρατηρεί κατευθείαν τις δικές του δραστηριότητες κι όχι μέσω κάποιας θεωρίας ή αυθεντίας"


O Τζίντoυ Κρισναμoύρτι γεννήθηκε τo Μάιo τoυ 1895 στo Μαντάναπαλι, κoντά στo Μαντράς. Η μητέρα τoυ πέθανε τo 1905 και o πατέρας τoυ, την επόμενη χρονιά, πήγε μαζί με τoυς τέσσερεις γιoυς τoυ να ζήσει στo 'Αντιαρ, όπoυ ήταν τα κεντρικά γραφεία της Θεoσoφικής Εταιρείας. Λίγο αργότερα ο Κρισναμούρτι υιοθετήθηκε από την Αnnie Besant, πρόεδρo της Θεοσοφικής που είχε πειστεί ότι τo αγόρι ήταν ο Παγκόσμιος Διδάσκαλος που περίμεναν οι θεοσοφιστές. Τρία χρόνια αργότερα τον πήγαν στην Αγγλία για να μορφωθεί, ενώ ίδρυσαν στό όνομά του το Τάγμα τoυ Αστέρoς της Ανατoλής που αριθμούσε χιλιάδες οπαδούς. Το 1929, όμως, ύστερα από 18 χρόνια ο Κρισναμούρτι το διέλυσε και επέστρεψε όλη την περιουσία του πίσω στους δωρητές της. Η αναγγελία της διάλυσης, εκείνη την ημέρα, άρχισε έτσι: “Πιστεύω ότι η αλήθεια είναι μια χώρα χωρίς κανένα μoνoπάτι προς αυτήν, και δεν μπoρεί να πλησιαστεί μέσα από κανένα δρσμo, καμιά θρησκεία, καμιά oργάνωση...”
Από τότε o Κρισναμoύρτι -και μέχρι το θάνατό του, το Φεβρουάριο του 1986- συνέχισε να ταξιδεύει σε όλo τoν κόσμo μιλώντας, συζητώντας και ακoύγoντας αναρίθμητoυς ανθρώπoυς πoυ ήθελαν να τoν δoυν. Μιλούσε όπoυ τoν καλoύσαν -σε ιδιώτες και μικρά σχoλεία ή σε μέρη όπως Πανεπιστήμια ή τo Κέντρo Πυρηνικών Ερευνών στo Los Αlamos και τον Ο.Η.Ε. που τον παρασημοφόρησε για το έργο του, λίγο πριν πεθάνει, το 1985.
Ο Κρισναμούρτι ανέπτυξε τη μοναδική, πραγματικά, διδασκαλία του αντλώντας από την ίδια του την ύπαρξη και τη ζωή του, αφού δεν είχε διαβάσει κανενός είδους φιλοσοφικό ή θρησκευτικό βιβλίο. 'Εως τώρα έχουν εκδοθεί γύρω στα 80 δικά του βιβλία, ενώ τα περισσότερα έχουν μεταφραστεί σε πάνω από 10 γλώσσες σε όλο το κόσμο. Υπάρχουν επίσης καταγραμμένες σε βιντεοκασέτες και κασέτες ήχου, δημόσιες ομιλίες του και προσωπικές συζητήσεις του με διάφορους επιστήμονες και πνευματικούς ανθρώπους, ενώ γι’ αυτόν έχουν γράψει κείμενα ο ΄Αλντους Χάξλεϋ, ο Χένρυ Μίλλερ, η 'Αιρις Μέρντοχ κ.ά.
O Κρισναμoύρτι ήταν ένας παγκόσμιος διδάσκαλος. Παρ’ όλο που είχε γεννηθεί από Ινδούς γονείς δε σταμάτησε να δηλώνει ότι δεν είχε καμιά εθνικότητα, ότι δε συνέχιζε καμμιά παράδοση και δεν ανήκε σε καμμιά ομάδα. Ο ίδιος έζησε όλα όσα έλπιζε πως θα μάθουν εκείνοι που τον άκουγαν.

O Κρισναμούρτι επισκέφτηκε τέσσερις φoρές την Ελλάδα: το Δεκέμβριο του 1930, τον Ιούνιο του 1933, το Μάρτιο του 1954 και τo Σεπτέμβριο τoυ 1956, ενώ ήταν πιθανόν ότι θα την επισκεπτόταν για άλλη μία πέμπτη φορά το Σεπτέμβριο του 1986, αλλά δεν πρόλαβε, αφού το Φεβρουάριο αυτής της χρονιάς έφυγε από τη ζωή.
Το Δεκέμβριο του 1930 επισκέφτηκε για πρώτη φορά την Ελλάδα κι έμεινε στην Αθήνα στο ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρετανία”. 'Εδωσε μία ομιλία στο θέατρο ΟΛΥΜΠΙΑ με θέμα, “Ο άνθρωπος και το εγώ”.
Τον Ιούνιο του 1933, έμεινε στο Ξενοδοχείο Ακροπόλ και οργανώθηκε μια πενθήμερη συγκέντρωση φίλων του από την 1η έως τις 5 Ιουνίου, στο Καστρί, όπου έδωσε πέντε ομιλίες κάτω από τα πεύκα, ενώ οργανώθηκε και μία δημόσια ομιλία στις 7 Ιουνίου, στο κινηματοθέατρο “Παλλάς”, στο Σύνταγμα και έδωσε μία συνέντευξη στην εφημερίδα “Ακρόπολη”, στον Αλέκο Λιδωρίκη.
Το Μάρτιο του 1954 έμεινε κάτω από αυστηρό ινκόγκνιτο στην Εκάλη, όπου για δύο βδομάδες είχε συνομιλίες σε τακτικές συναντήσεις με μία μικρή ομάδα φίλων του που ενδιαφέρονταν για τη φιλοσοφία του.
Το Σεπτέμβριο του 1956 έμεινε στην Αθήνα, σε ένα σπίτι φίλων στην οδό Σόλωνος, στα Εξάρχεια, κι έδωσε τρεις ομιλίες στην αίθουσα του “Παρνασσού”, στην πλατεία Καρύτση, στις 24, 26 και 30 Σεπτεμβρίου, καθώς και μία συνέντευξη στην εφημερίδα “Καθημερινή”, στην Λουκία Πετρίτση.

«Η αλήθεια είναι μια χώρα χωρίς κανέναν δρόμο προς αυτήν. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να έρθει σε αυτήν μέσα από οποιονδήποτε οργανισμό, οποιοδήποτε «πιστεύω» οποιοδήποτε δόγμα, ιερωμένο ή τελετουργία ούτε μέσα από φιλοσοφική γνώση και ψυχολογικές τεχνικές. Πρέπει κανείς να τη βρει στον καθρέπτη στον σχέσεων, μέσα από την παρατήρηση και όχι μέσα από την διανοητική ανάλυση ή ενδοσκοπική ανατομία. Ο άνθρωπος έχει χτίσει μέσα του εικόνες, για να έχει μια αίσθηση ασφάλειας, εικόνες θρησκευτικές, πολιτικές, προσωπικές. Αυτές εκδηλώνονται σαν σύμβολα, ιδέες, πεποιθήσεις. Το βάρος τους κυριαρχεί στις σχέσεις του ανθρώπου, στις σχέσεις του στην καθημερινή ζωή. Το περιεχόμενο αυτής της συνείδησης, είναι η ίδια η συνείδηση. Το περιεχόμενο είναι κοινό σε όλη την ανθρωπότητα. Η ατομικότητα, είναι το όνομα, το σχήμα και η επιφανειακή διαπαιδαγώγηση που αποκτά από το περιβάλλον του. Η μοναδικότητα του ατόμου δεν έγκειται στο επιφανειακό αλλά στην πλήρη ελευθερία του από περιεχόμενο της συνείδησης.

Η ελευθερία δεν είναι αντίδραση, η ελευθερία δεν είναι επιλογή. Είναι ανθρώπινη υποκρισία το ότι επειδή έχει επιλογές ο άνθρωπος είναι ελεύθερος. Ελευθερία είναι η καθαρή παρατήρηση χωρίς κατεύθυνση, χωρίς τον φόβο της τιμωρίας και της ανταμοιβής. Η ελευθερία είναι χωρίς κίνητρο, η ελευθερία δεν βρίσκεται στο τέλος της εξέλιξης του ανθρώπου αλλά στο πρώτο βήμα της ύπαρξης. Με την παρατήρηση αρχίζει κανείς να ανακαλύπτει την έλλειψη ελευθερίας. Η ελευθερία βρίσκεται στην επίγνωση χωρίς επιλογή.

Η πλήρης άρνηση είναι η ουσία του θετικού. Όταν υπάρχει άρνηση όλων εκείνων που δεν είναι αγάπη- επιθυμία, ευχαρίστηση- τότε υπάρχει αγάπη, με την δική της συμπόνια και νοημοσύνη.»

Πέμπτη, Ιουνίου 19, 2008

παντού ένας (τουλάχιστον) τρελός....


όπως λέει και μια παροιμία μας.... : Σ' όλα τα σπίτια ένας τρελλός, στο δικό μας όλοι!!!!!

Τετάρτη, Ιουνίου 18, 2008

ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ ΟΙ ΕΥΡΩΤΟΥΡΚΟΙ......


Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων -εδρεύει στο Στρασβούργο- καταδίκασε, χθες, την Τουρκία σε τρείς ξεχωριστές δικαστικές υποθέσεις στο πλαίσιο των οποίων εξετάζονταν από αυτό οι περιπτώσεις μιάς εξαφάνισης, βασανισμών, μιάς δολοφονίας και, τέλος, μιάς αυτοκτονίας που αφορούν τα τουρκικά σώματα ασφάλειας.

Ομοφώνως, το εν λόγω δικαστήριο έκρινε ότι το τουρκικό δημόσιο δεν διεξήγαγε την ενδεδειγμένη έρευνα, όταν διαπιστώθηκε η εξαφάνιση του Ιζετίν Γιλντιρίμ , προέδρου πολιτιστικής οργάνωσης που, πριν τελικά να δολοφονηθεί, βασανίστηκε. Στον καθένα από τους πέντε αδελφούς, μιάν αδελφή και την μητέρα του δολοφονηθέντος, που απο κοινού προσέφυγαν ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επιδίκασε αποζημίωση 12 χιλιάδων ευρώ στον καθένα. Στο τουρκικό δημόσιο καταλογίστηκαν και τα συνολικά δικαστικά έξοδα που ανέρχονται σε έξι χιλιάδες ευρώ.

Σε μία ξεχωριστή δικαστική υπόθεση, επίσης ομοφώνως το ίδιο δικαστήριο που επιλήφθηκε της διαλεύκανσης των συνθηκών θανάτου του Μασαλάχ Γιλμάζ, ηλικίας 20 ετών, ενώ υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία, δικαίωσε το αίτημα των προσφεύγοντων ενώπιόν του συγγενών του--ο στρατεύσιμος κακοποιήθηκε βάναυσα από μόνιμο ανώτερό του και ενώπιόν του έθεσε τέλος στη ζωή του...Στον πατέρα του νεαρού ως αποζημίωση "εν τοις πράγμασι" επιδικάστηκε το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ, για ηθική αποζημίωση επιδικάστηκαν άλλα 12 χιλιάδες ευρώ. Και εν προκειμένω τα δικαστικά έξοδα --ανώτερα των 400 ευρώ-- καταλογίστηκαν στο τουρκικό δημόσιο.

Στην τρίτη των περιπτώσεων, η απόφαση ελήφθη πάλιν ομόφωνα και η καταδίκη της Τουρκίας αφορά την "απάνθρωπη μεταχείριση" σε βάρος των Σεβίλ Ουλάς και Ουμάρ Καρατεπέ μέσα σε αστυνομικό κρατητήριο μετά από την σύλληψή του στη διάρκεια μιάς διαδήλωσης με έκκληση πολιτικού κόμματος. Στην περίπτωση αυτήν η ηθική αποζημίωση του ιδίου του παθόντος-προσφεύγοντος ανήλθε στα πέντε χιλιάδες ευρώ.


(Πηγή: ΑΠΕ)

ποιότητα ζωής.....


Οι πόλεις της Κεντρικής Ευρώπης έχουν την τιμητική τους σε ότι αφορά την ποιότητα ζωής που προσφέρουν στους κατοίκους τους, καθώς κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρίας Mercer Consulting.

Η Ζυρίχη παρουσιάζεται ως η καλύτερη πόλη του κόσμου για να ζει κανείς, και ακολουθούν η Βιέννη και η Γενεύη, ενώ στη πρώτη δεκάδα εμφανίζονται τρεις Ελβετικές και τρεις Γερμανικές πόλεις.

Καλύτερες πόλεις εκτός Ευρώπης το Βανκούβερ του Καναδά, το Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας και το Σίδνεϊ, ενώ η πρώτη αμερικανική πόλη της σχετικής λίστας, είναι η Χονολουλού, στο Νο 28.

Στον αντίποδα χειρότερες πόλεις στον κόσμο είναι η Βαγδάτη (Ιράκ), η Μπραζαβίλ (Κονγκό) και το Χαρτούμ(Σουδάν). Όσο για την Αθήνα , μόλις και μετά βίας συγκαταλέγεται στις πρώτες 80 από τις 215 πόλεις στις οποίες διεξήχθη η έρευνα.

Το επίπεδο ποιότητας ζωής σε μια πόλη προσδιορίζεται από 39 παράγοντες στους τομείς της κοινωνίας, της οικονομίας, του πολιτισμού, της υγείας, της εκπαίδευσης, του περιβάλλοντος, και άλλων.

Η έρευνα πάντως σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι η πόλη με την καλύτερη ποιότητα ζωής δεν σημαίνει απαραίτητα και πιο ενδιαφέρουσα πόλη, καθώς όπως εξηγεί μια εκ των ερευνητών. «Αν κρίναμε τις πόλεις σε σχέση με τη νυχτερινή ζωή που προσφέρουν, θα ανέβαιναν πολύ στη λίστα, πόλεις που τώρα είναι χαμηλά στην κατάταξη».

Αναλυτικά οι πρώτες 50 πόλεις στον κόσμο:


  1. Zurich
  2. Vienna
  3. Geneva
  4. Vancouver
  5. Auckland
  6. Dusseldorf
  7. Munich
  8. Frankfurt
  9. Bern
  10. Sydney
  11. Copenhagen
  12. Wellington
  13. Amsterdam
  14. Brussels
  15. Toronto
  16. Berlin
  17. Melbourne
  18. Luxembourg
  19. Ottawa
  20. Stockholm
  21. Perth
  22. Montreal
  23. Nurnberg
  24. Oslo
  25. Dublin
  26. Calgary
  27. Hamburg
  28. Honolulu, HI
  29. San Francisco,
  30. Helsinki
  31. Adelaide
  32. Singapore
  33. Paris
  34. Brisbane
  35. Tokyo
  36. Lyon
  37. Boston, MA
  38. Yokohama
  39. London
  40. Kobe
  41. Milan
  42. Barcelona
  43. Madrid
  44. Washington,DC
  45. Osaka
  46. Lisbon
  47. Chicago, IL
  48. Portland, OR
  49. New York City,
  50. Seattle, WA πηγή : e-liberta.gr

Δευτέρα, Ιουνίου 16, 2008

H HMEΡΑ ΕΙΝΑΙ ΗΜΕΡΑ....ΚΑΙ Η ΝΥΧΤΑ, ΝΥΧΤΑ, ΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΛΕΤΕ ΕΙΤΕ ΟΧΙ....




ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΟΥΒΛΑ
, ΝΕΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΔΕΝ ΧΤΙΖΕΤΑΙ....

Παρασκευή, Ιουνίου 13, 2008

ΑΝΑΣΕΣ....ΘΑΝΑΤΟΥ....ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΣ....

Η ατμοσφαιρική μόλυνση προκαλεί ετησίως 10.000 πρόωρους θανάτους στο Χονγκ Κονγκ, το Μακάου και το Δέλτα του Μαργαριταρένιου Ποταμού, σύμφωνα με έρευνα. Εκτιμάται ότι το νέφος "στοιχίζει" 440.000 ημέρες νοσοκομειακής νοσηλείας και 11 εκατομμύρια επισκέψεις ιατρών. Το κόστος αποτιμάται σε 6,7 δισεκατομμύρια γιούαν, ή 964 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.


πηγή: skai.gr

Vietnam.....

Τετάρτη, Ιουνίου 11, 2008

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ...ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ....

Άγνωστοι επιτέθηκαν το απόγευμα σε δύο φυλάκια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Φορώντας κράνη και κουκούλες κι έχοντας ως «ορμητήριο» τους χώρους του Ιδρύματος, περισσότερα από τριάντα άτομα κατέστρεψαν σχεδόν ολοσχερώς με ξύλα, πέτρες και βαριοπούλες τα φυλάκια. Το πρώτο βρίσκεται απέναντι από την πύλη της ΔΕΘ και το δεύτερο κοντά στο κτήριο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης.

Από την επίθεση δεν τραυματίστηκε κανείς, καθώς οι νεαροί προέτρεψαν τους φύλακες να βγουν έξω από τα κουβούκλια.

Μετά τις επιθέσεις, οι δράστες επέστρεψαν σε παρακείμενο χώρο, εντός του Πανεπιστημίου, όπου παραμένουν, συνεχίζοντας το καταστροφικό τους έργο. Περιμετρικά της Πανεπιστημιούπολης έχουν αναπτυχθεί αστυνομικές δυνάμεις.

Είναι η δεύτερη φορά, σε διάστημα λίγων ημερών, που φυλάκιο του ΑΠΘ γίνεται στόχος επίθεσης από ομάδα αγνώστων. Τα ξημερώματα της 30ης Μαΐου, άγνωστοι είχαν επιτεθεί και ξυλοκοπήσει άγρια δύο άνδρες της ασφάλειας του Πανεπιστημίου, σε φυλάκιο έξω από το κτήριο διοίκησης. Οι δύο φύλακες μεταφέρθηκαν με τραύματα στο ΑΧΕΠΑ, όπου παρέμειναν για νοσηλεία.

(Πηγή: ΑΠΕ)

Η ΒΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ
ΤΩΝ ΖΩΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΩΝ...


Genocide Greeks Pontus

Τρίτη, Ιουνίου 10, 2008

ΧΑΣΑΠΗΔΕΣ.....ΠΟΥ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΡΟΙ....

Σοκ έχει προκαλέσει στην Ιταλία η είδηση ότι πέντε ασθενείς έχασαν τη ζωή τους αφότου επιβλήθησαν σε εγχειρήσεις που δεν ήταν απαραίτητες. Σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές, στην ιδιωτική κλινική Σάντα Ρίτα του Μιλάνου οι γιατροί προχωρούσαν σε επεμβάσεις για να εισπράττουν περισσότερα χρήματα.

Η αστυνομία συνέλαβε δύο γιατρούς με την κατηγορία της δολοφονίας ενώ άλλοι έντεκα έχουν τεθεί σε κατ'οίκον περιορισμό αντιμετωπίζοντας μεταξύ άλλων κατηγορίες για απάτη του νοσηλευτικού συστήματος και πρόκληση σωματικής βλάβης. .

Ανάμεσα στα θύματα των ασυνείδητων γιατρών είναι μια ηλικιωμένη γυναίκα που επιβλήθηκε σε τρεις χειρουργικές επεμβάσεις για την αφαίρεση όγκου ενώ μία επέμβαση θα ήταν αρκετή. Η πλεκτάνη είχε επεκταθεί στο προσωπικό της κλινικής που άλλαζε τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων ενώ εκτιμάται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το μηνιαίο εισόδημά τους αυξανόταν -από τις επιπλέον επεμβάσεις-κατά 25.000 ευρώ.

(Πηγή:BBC)

Δευτέρα, Ιουνίου 09, 2008

Έχω μιά τίγρη μέσα μου....

Έχω μιά τίγρη μέσα μου, άγρια λιμασμένη
που όλο με περιμένει
κι όλο την καρτερώ
τηνε μισώ και με μισεί θέλει να με σκοτώσει
μα ελπίζω να φιλιώσει
καιρό με τον καιρό.

Έχει τα δόντια στην καρδιά, τα νύχια στο μυαλό μου
κι εγώ γιά το καλό μου
γιά κείνη πολεμώ
κι όλου του κόσμου τα καλά με κάνει να μισήσω
γιά να της τραγουδήσω
τον πιό βαρύ καημό.

Όρη, λαγκάδια και γκρεμούς με σπρώχνει να περάσω
γιά να την αγκαλιάσω
στον πιό τρελό χορό
κι όταν τις κρύες τις βραδιές θυμάται τα κλουβιά της
μου δίνει την προβιά της
γιά να τηνε φορώ.

Καμιά φορά απ' το πιοτό πέφτομε μεθυσμένοι
σχεδόν αγαπημένοι
καθείς να κοιμηθεί
και μοιάζει τούτη η σιωπή με λίγο πριν τη μπόρα
σαν τη στερνή την ώρα
που θα επιτεθεί.



Χαΐνηδες

ΑΔΙΚΗ.... ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ...



"Τον πεινασμένο που σ' άρπαξε το τελευταίο ψωμί,σαν εχτρό τον αντιμετωπίζεις. Μα τον κλέφτη που δεν πείνασε ποτέ του, δεν ορμάς ν'αρπάξεις απ' το λαρύγγι...."

Mπ.Μπρεχτ

Σάββατο, Ιουνίου 07, 2008

τα πολλά και το ένα


Free Image Hosting


Δεν μπορείς να κατανοήσεις τα πολλά χωρίς το ένα.


Πλάτων

Παρασκευή, Ιουνίου 06, 2008

«χορηγία» 137.127 ευρώ...ΑΠΟ ΤΗΝ Siemens ... ΚΥΡΙΑΚΟ ΤΟΝ ΝΟΥ ΣΟΥ........



ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΒΛΕΠΩ

ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΑΚΟΥΩ

ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΣΑΙ...

Μύστες....



Ερμής Τρισμέγιστος

Βούδας

Σολομωντας

Ορφέας

Πυθαγόρας

Ηράκλειτος

Εμπεδοκλής

Σωκράτης

Πλάτων

Αustin Osman Spare

Μίθρας

Απολλώνιος Τυανεύς

Ιησούς Χριστός

Σίμωνας ο Μάγος

Ισαάκ ο Νεύτων

Πατέρας Παϊσιος

Νίκος Καζαντζάκης

Άγγελος Σικελιανός

ΚΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ BLOGSPOT


ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ
ΟΜΩΣ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
ΑΛΛΕΣ ΔΕΝ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ
ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ....

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ????
ΕΒΑΛΕ ΧΕΡΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΡΦΟΣ???

Πέμπτη, Ιουνίου 05, 2008

περί ελευθερίας....


ελεύθερος δεν είναι αυτός που κάνει ότι θέλει
ελεύθερος είναι αυτός που ξέρει τι θέλει....


γκέ γκέ ????

Η φύση


....παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος....θα μας πρήξουν αυτοί που ευθύνονται
με όλα όσα αυτοί θα έπρεπε να κάνουν....

αρκετά πια με τις ανοησίες σας
και την μεταφορά ευθυνών


και ο πιο ηλίθιος άνθρωπος του κόσμου ξέρει
ότι δεν καταστρέφεται το περιβάλλον
ούτε με το σταντ-μπάι της τηλεόρασης
ούτε με το χαρτί που θα μου ξεφύγει και θα πέσει κάτω....

ΕΛΕΟΣ....

ομορφιά

Τετάρτη, Ιουνίου 04, 2008

θεός

Free Image Hosting

Να φοβάσαι τον άνθρωπο του οποίου ο Θεός ζει στον ουρανό.


Τρίτη, Ιουνίου 03, 2008

Πατροκτόνος για μια θέση στο δημόσιο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ενας Ινδός, απογοητευμένος που δεν έβρισκε απασχόληση, οργάνωσε τη δολοφονία του δημοσίου υπαλλήλου πατέρα του, μια ημέρα πριν από τη συνταξιοδότησή του, για να πάρει τη θέση του, ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία.

Ο άνδρας από το φτωχό κρατίδιο Μπιχάρ, σχεδίαζε να διεκδικήσει τη θέση του πατέρα του, χαμηλόβαθμου κρατικού υπαλλήλου, με το επιχείρημα ότι πέθανε ενώ κατείχε ακόμη τη θέση.

Ο γιος πλήρωσε 2.500 δολάρια σε έναν συγγενή για να διαπράξει τον φόνο το περασμένο σαββατοκύριακο.

"Μας είπε ότι θα καταλάμβανε μια θέση σε δημόσια υπηρεσία για λόγους φιλευσπλαχνίας, εάν δεν υπήρχε διαλεύκανση του εγκλήματος", δήλωσε τοπικός αξιωματούχος της αστυνομίας.


(Πηγή: ΑΠΕ)


ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΈΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

ΜΗΝ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ....!!!!


ΑΚΑΤΑΝΟΜΑΣΤΟΣ.....

  • Μου είπαν από την ισραηλινή πρεσβεία ότι κι ο Ακατονόμαστος υπέγραψε κείμενο εναντίον της ύπαρξης του Ισραήλ που γιόρτασε τα 60 χρόνια από την ίδρυσή του. Μου είπαν ότι δε θα ναι καλοδεχούμενος, πλέον, στο Ισραήλ. Βεβαίως, ο Ακατονόμαστος ως γάτα πρόλαβε και πήρε συναυλίες στο Ισραήλ πήρε τα φράγκα και μην είδατε τον Παναγή. Όχι θα κάτσει.
    Μπορεί όμως αργότερα να υπογράψει ένα χαρτί για το τούμπαλιν. Όπου τον συμφέρει. Ζούμε στον κόσμο των συμφερόντων, οπότε… Καιροσκοπισμός; Κερδοσκοπισμός; Κύριος οίδε.


  • μαν.ρασ.

Δευτέρα, Ιουνίου 02, 2008

ΟΤΑΝ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΛΕΒΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΜΕ ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝΕ ΠΟΣΟ ΧΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ....


Μία ληστεία διαφορετική από τις άλλες πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου στο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, στη διασταύρωση των οδών Χαριλάου Τρικούπη και Ισαύρων, στα Εξάρχεια.


Περίπου 20 άτομα μπήκαν ως πελάτες στο μαγαζί, γέμισαν τα καρότσια με τρόφιμα, απορρυπαντικά και άλλα είδη και έφυγαν χωρίς να πληρώσουν. Φεύγοντας, μάλιστα, πέταξαν φέιγ βολάν με συνθήματα κατά της ακρίβειας και μοίρασαν τα τρόφιμα στους περαστικούς της λαϊκής αγοράς των Εξαρχείων.

Οι σύγχρονοι… «Ρομπέν των δασών» αναζητούνται....


πηγή : e-liberta.gr